lördag 9 mars 2013

Gräv

Bild från när Linnea var på tidningen
Journalistens omslag 2011, då hon
intervjuades om hur man bedriver
grävande journalistik via sociala medier.

Ikväll uppmanar jag alla att hålla tummarna för duktiga duktiga Linnea Hambe (min brors tjej) som är nominerad till Guldspaden för sitt reportage "Språkanalyserna som avgör liv" i Kaliber i P1. Det handlar om migrationsverkets språktester och vilka konsekvenser dessa fått/får. Viktigt reportage!

Linnea och kollegan Markus Alfredsson får konkurrens av två andra nominerade bidrag, varav det ena är duon som avslöjade Saudiaffären.

Jävligt coolt ändå. Oavsett hur det går ikväll är jag en mycket stolt svägerska!


5 kommentarer:

Anonym sa...

It's actually very difficult in this active life to listen news on TV, therefore I only use web for that reason, and get the most up-to-date information.

My webpage plus de followers

Colombialiv sa...

Åh, jag håller tummarna!

Anonym sa...

This is really interesting, You're a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your excellent post. Also, I have shared your website in my social networks!

Look into my homepage; augmenter vue youtube
My web site > Acheter Vues Youtube

Anna Granström sa...

Sånt blir man superstolt av! Min låtsaspappa blev nominerad till Guldspaden en gång. Fantastico. Har missat hur det gick i år. Heja heja!

Jojjo sa...

Verkligen kul, hur gick det?!