torsdag 26 juli 2007

Grattis, bästa bästa bror

Nu har vi varit hemma i över en vecka. Det känns bra. Det regnar ibland, men thats fine. En god känsla. Hemma är så makalöst bra, och det är ju tur.

Saker har både förändrats och är desamma. Bror har flyttat hemifrån till egen -hur fin som helst- lägenhet, och hade inflyttnings- och tjugoårsfest strax efter att vi kommit tillbaka till ett för första gången på hela sommaren soligt sommarsverige.
Festen var en trevlig tillställning. En tjej piercade en killes öra, med en nål, och när jag insåg att argumentet "det kostar ju bara 100 spänn att göra det hos nån som kan!" lät som en tants förmaningar kände jag mig dubbelt så gammal som jag är. Men det var en väldigt kul kväll!
Vi gick vidare mot stan, åt korv vid kopparmärra och promenerade till Rio Rio. Det var jättekallt men jag låtsades inte om det, vad fasen, det är ju sommar. Rio Rio var trevligt och det är alltid grymt att hänga med min bror. Det borde göras mycket oftare. Jag lämnade stället runt 02.30 och åkte hem med en galen svarttaxichaufför som avslutade körningen med "Jag tycker om dig. Bara dig. Varför tycker du inte om mig?", samtidigt som jag gapskrattande klev ur bilen. Då kom ett sms där lillebror skrev att jag är en perfekt syster. Blev glad. Sen drack jag ett glas mjölk och somnade.

Inga kommentarer: