söndag 29 juli 2007

...nu har vi slutat vara kära i Totte.

Idag var jag på middag hemma hos mamma och pappa och hittade "killtjusarboken" som jag skrev i när jag gick på lågstadiet. Fantastiskt att läsa i efterhand :)

Mitt första minne av killar:

Jag har tyckt om Per, min kommpis. Sen i 2:an blev jag och Anna kära i Totte. Det var jag rätt länge. Nu har Anna och jag slutat vara kära i Totte. Nu är Anna kär i halva klassen unifär. Jag är inte kär i någon. Rätt synnd i-gentligen.

Viktiga killhändelser i mitt liv:
1. I skolan en gång hade vi ett disco och då dansade jag med Totte.
2. Håkan flörtade med mig i skolan
en gång.
3. I ettan jagade alla killar i klassen mig. Läskit alldså.
4. På Stenaline tyckte en kille om mig.
5. Killarna tog mig en gång och för att bli fri skulle jag säga en massa.

Vad jag vill leka med killar:
1. Något som dom vill det är så pinsamt att leka nått som inte dom vill.
2. Spela något roligt spel.
3. Sitta och prata en lång stunnd och prata om vad som hänt och sådannnt.
4. Lysna på band.
5. Bygga en koja och mysa i den. Det brukar killar gilla.

Vad jag vill leka med tjejer:
1. Man blir lätt osamms med tjejer om vad man ska göra.
2. Spela en massa spel och ha jätte-mysit.
3. Greja med hemlisar och låsa dörren.
4. Läsa roliga böker.
5. Det är olika vad man leker med när man är med tjejer.

De mest passande färgerna på killarnas ögon:
Blå på Per, för blå ögon passar på Per.
Bruna passar på killar med mörkt hår.
Killar ska inte ha gröna ögon.
Röda på Anders, det får han på kort.
Gul-gröna på Sissi. Våran katt Sissi har gul-gröna ögon.

Vad jag önskar mig av en kille:
1. Han ska inte peta på allt, så man måste hålla i allt.
2. En slängkyss.
3. Lite ret, det blir för lite kärlek annars.
4. Att han erkänner om han är kär i mig. Är han inte det så vem.

Bra grejer att ge till killar som man gillar:
1. Ett hemligt kärleksbrev.
2. En kram.
3. En slängkyss
4. En blinkning med ena ögat (flirt)
5. Något som man inte vill ha kvar, men som även killar kan ha.

Kärlekslista: Per (betygsätt egenskaper)
Prata: 4. Det är han bra på men han kan tröttna.
Kram: 1. Visst har det hänt, men...
Puss: en halv. Jag vet inte varför.
Långtradare: Har aldrig försökt med någon.
Lek: 5. Världens bästa lekkamrat!

Kärlekslista: Dennis
Prata: 5 Kan prata om han har tid.
Kram: 3. Lite att ta i än så länge.
Puss: 2. Vi får väl se
Långtradare: 1. Lite överdrivet.
Hjälpsam: 5. Varför vet jag inte.


Kärlekslista: Casper (I arvingarna)
Prata: ? Han spelar i ett band så det vet jag inte.
Kram: 4. Jag vet inte men säkert underbart.
Puss: 2. Har aldrig haft en sådan tanke om honom.
Långtradare: 1
Snygg: 5


Bästa siffra: 15. För jag bor på nummer 15 och vi har 15 trappsteg. 15 är bäst!
Sämsta siffra: Vet inte. Alla är lika bra.
Bästa bokstav: J. Mitt namn börjar på J, Johanna.
Sämsta bokstav: Vet inte. Alla är lika bra.
Bästa hobby: Vet inte. Jag har många. Tex spela piano.
Sämsta hobby: Vet inte. Alla är lika bra.
Bästa färg: Rosa och lila. Dom är väldigt fina färger.
Sämsta färg: Ingen. Dom är lika fina.
Bästa djur: Häst och katt. Jag har en katt och jag gillar hästar.
Sämsta djur: Ormar. En del är farliga och äckliga.
Bästa kille: Per. Han är snäll.
Sämsta kille: Vet inte. Varför vet jag inte heller.
Bästa sport: Gymnastik och orgentering. Jag går i gymnastik och jag origenterar på fritiden.
Sämsta sport: Fotboll. Det är en töntig tråkig killsport. Men det är kul att se på TV.
Bästa kläder: Alla. Jag tycker om alla kläder.
Sämsta kläder: Inga. Alla kläder är bra.

Inga kommentarer: