torsdag 24 maj 2007

Jag vill vara ledig nu ty min hjärna torkar ut

Jag tror på riktigt att jag kommer dö av tristess innan den här tentan är avklarad. Vi har tre böcker som är så torra att man mår fysiskt illa, och tre föreläsare på ungefär samma nivå. Eller nej förresten. En av dem är (som Emma sa) som en levande radioteater. (Vilket är tämligen trevligt -om än ganska overkill- men åtminstone gör att man lyssnar lite)
Hur som helst helt makalöst. Ingen vet vilken dialekt hon har på riktigt. Ingen v
et vilket tonfall hon har på riktigt, ty hon byter ständigt. Och hon säger ty minst 10 gånger i timmen.

Nu måste jag fortsätta läsa om offentlig förvaltning, kommunalt självstyre och lagstiftning rörande yttrandefrihetsgrundlagen och tryckfrihetsförordningen. Ty jag har en tenta coming up.

1 kommentar:

Klagan sa...

...Själv sitter jag å tentapluggar juridisk översiktskurs.. det om något, är ett sömnpiller..