söndag 20 maj 2007

Busy bee


Undanflykten för att jag inte bloggat på två dar är att mitt schema sett ut som följer:

Onsdagen bjöd på heldag i skolan, sedan minigolf med Björn, Per och Natalie. Öl hos Martin med fler klassvänner efteråt, och trots att jag "absolut inte skulle gå ut" hamnade vi på Jazzhuset där det spelades många eurodiscohits som jag sedan länge glömt att jag kom ihåg.
Torsdag: 3 timmars sömn. 16 timmars jobb.
Fredagen inleddes med 8 timmars jobb. Sedan blev det filmkväll här med några vänner, vilket var precis vad jag behövde. Blev dock ingen tidig kväll. Jonas hade en promenad i Skatås att cacha in, så den tog vi smidigt nog mellan 02 och 03, i ösregn. Det var kallt men trevligt. Sedan följde sent nattprat i sällskap av vin och Winnerbäck. Också precis vad jag behövde. 4 timmars sömn.
Lördag: Beachvolleyboll! Sommarkänsla! (Jag var bra i början och mindre bra i slutet). Sen jobb till klockan 22. Efter det kunde jag inte motstå förfest hos lysande Louise, var dock nykter med bil. Några gick till Sticky, men jag och "der Düsklandscrew", a.k.a Jonas, Björn och Martin, gick till Kungens Hövve på Andra Lång en stund.
Nu: Hemma från Kingen, klockan är snart 03.00 och jag ska sova 4 timmar innan det är dags att dra till jobbet för att jobba. Igen. Phew.

Min inställning till det här Kristi Flygare-lovet var: "Oj, jag har visst satt upp mig på att jobba jättejättemycket, det är bäst att jag pillar in lite roliga saker också mellan varven." I succeded. Who needs sleep?

(EDIT: Det var visst hela fyra dagar sedan jag skrev sist, inte två ;) )

Inga kommentarer: