fredag 6 april 2018

Påsklovet aka bygg- och bebisväntsveckan

Påsklovsvecka den här veckan och det har verkligen varit full fart här hela dagarna. Altanbygget pågår ju som ni vet och Axel, min pappa och mitt ex J:s pappa (som startade en snickarfirma när han blev pensionär) har byggt och grejat hela veckan. Heja dem. Jag och Nils har servat med mat och fikor. Önskar verkligen att jag kunde vara med och snickra men med några dagar kvar till BF är jag kanske inte mitt allra effektivaste direkt... Magen blir stenhård när jag försöker göra något fysiskt.

Nu består i alla fall vår framsida av massa plank, verktyg och en stadig stomme till 60 kvm altan. Nästan lika stort som vår förra lägenhet. (!) I morrn kommer en drös snälla vänner och hjälper oss lägga trallen. OCH SEN HAR VI ÄNTLIGEN EN ALTAN att hänga på i vårsolen! Är oerhört glad över det. Och över att det snart är varmt nog att måla om huset (ljusblått ska bli vitt).

Hela den här byggprocessen har ju varit kantad av uruselt väder, till exempel snickrade de i ösregn och iskalla vindar häromdagen. Och vinterkylan försenade oss flera veckor. Men idag! Vårsol och blå himmel. Det blir som ett värmehål i lä och plötsligt förstod vi vad vi håller på med: hur skönt det är att bli klara lagom till de goa dagarna istället för att börja bygga sen när det redan är varmt. Vi är ganska trötta nu, men tänker att det är värt det.

BF på torsdag och bebisen är jättevälkommen närhelst hen önskar, men just nu tippar jag på några dagar plus. Den är fortfarande inte det minsta fixerad, enligt mvc.

1 kommentar:

Arne sa...

Så bra jobbat och vad fin du är! :)