onsdag 26 april 2017

Måndag hela veckan

Den här veckan, sån overload. Axel i Bryssel på en EU-grej med jobbet, så jag ska hämta lämna varje dag hinna jobba åka till huset prata med snickarna bestämma tusen saker om renoveringen föreläsa för nyanlända elever på skolan där Axel jobbar boka flygbiljetter till två olika resor inkl planera dem samt deklarera. Allt inkl pms från helvetet. Jorå!

I måndags glömde jag Nils snuttar hemma, det hällregnade oss genomblöta, busschauffören meddelade att barnvagnen skulle stå i mitten av bussen men hunden fick minsann bara vara allra längst bak. Hade glömt nycklarna till jobbet också, och på lunchen fick jag sån ångest av tanken på att Nils inte skulle kunna somna på förskolan utan elefanten och giraffen att jag åkte hem (till svärisarna där vi ju bor för tillfället) och hämtade dem och tog mig till förskolan där han förstås redan hade somnat utan minsta problem, med ett låne-får. Jaha.

Har utmattningsgråtit två gånger och lagt mig för sent på kvällarna eftersom en stunds lugn i slutet av sådana här dagar känns som den enda räddningen.

Fikat bulle, har vi också gjort. 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Uff. Den där vuxentiden när barnet har somnat som blir så mycket extra värd när man egentligen behöver sömnen som allra bäst. Igenkänningen på den är hög.

Hur går det med huset?

Johanna sa...

Ja, guldstund att få varva ner lite. Så nödvändigt. Priar alltid det före sömn, men det är nog inte alltid smart.

Hur som, går bra med huset! Snickarna kämpar på, vi försöker visualisera hur det blir med nya golv (just nu finns inga golv i hela huset :) Det blir nog bra detta. Men kämpigt med alla konstiga små och stora beslut som måste fattas innan vi är där.

Arne sa...

<3
Dumhuvéchaffis.

kram från en annan som bryter ihop en del.

Klara sa...

Pms from hell. Min blev så mkt värre efter barn. Hemskt.

Unknown sa...

❤️❤️❤️❤️❤️

Johanna sa...

Arne: Men eller hur! Kan liksom ej klona mig.

Klara: Samma här!! Så konstigt ju?

Jenny: <3!