måndag 6 februari 2017

Inte bäst nej

Läser Linnea i USA:s inlägg om hudvårdsprodukter och tycker att det låter så himla härligt att hitta en hudprodukt och få världens aha-upplevelse. Tyvärr himla långt ifrån min relation till hudprodukter. Kan närapå ingenting om detta inser jag.

Okej här kommer en bekännelse. Min kvällsrutin är: att bara gå och lägga mig. Orkar aldrig tvätta av sminket ens. Jag tvättar i princip bara bort det när jag ändå duschar. Min hy brukar inte bli fet eller torr, vilket kanske är lite flax och också därför jag inte "tvingas" sköta mig bättre, men det känns ändå som att detta är att visa mer än lovlig lättja. Jag tänker att mascaran väl typ skavts av ändå under dagen och så använder jag mineralfoundation som ju ska vara naturlig och inbillar mig att den därför inte är så hemskt farlig att låta sitta kvar.
(Och de få gånger jag tvättar ansiktet på kvällen gör jag det med helt vanlig tvål. Ehe. Det är inte bäst va?)

Ibland tänker jag att jag ska skärpa mig och läsa på och köpa nån dyr produkt och se vad som händer, hur skillnaden blir. Sen glömmer jag oftast bort det igen. 

10 kommentarer:

Johanna sa...

Gör exakt som du! :)

Cinderalley sa...

Jag som har evig problemhy får lite panik av det här inlägget haha. Jag får typ finnar bara av tanken på att inte tvätta av mig sminket innan jag går och lägger mig *insert skriet-emoji* !!!

Men mest är jag kanske bara avundsjuk :)

Linnéa i Colorado sa...

HAHAHA, men alltså! Jag gjorde så förr! Innna min hud bestämde sig för att se ut som 80 svåra år. Då var det lite plask med vatten och sen torka av på en frottehandduk, men sen fick jag som sagt åökdernojja.. hjälper nog inte så mycket.. kostar mer pengar. men men, placebo är alltid något!

Karin sa...

Alltså, jag har ju alltid lagt ganska mycket pengar på hud och hår. Hår mest pga bristen av det, men hud för att ja, jag vet inte. Hursom, har jag precis börjat använda mandelolja och nyponrosolja samt sockerskrubb. Allt hemmagjort, billigt och min hud ser typ bättre ut än på länge! Rekommendation från mig: köp massa olja och skit, blanda själv. Klart.

Vitnos sa...

Jag har samma kvällssrutin, godnatt godnatt.
Jag sminkar mig iofs väldigt sällan, läs: eventuellt någon gång på helgen. Men jag har små tvättlappar i bambufrotté som jag blöter och baddar ansikte och hals med ibland. Annars mycket olja också. Argan är bra för ansiktet. Weledas mandelansiktskräm kör jag efter dusch, ca 1 ggr/vecka.

Jag tror mindre inblandning så sköter kroppen sig själv :-)

SARA sa...

Åh jag är precis som du! Duschar på morgonen och brukar då tvätta av ansiktet lite med en duscholja. Smörjer ju in mig som en galning från fotsulor till hårfäste varje dag, men annars vääääääldigt obrydd. Har dock blivit lite inspirerad av alla andras hudfokus (Linnéas, Under huden-podden med flera) och tänker att jag också ska testa. Skulle vilja ha en baslista bara. De här produkterna är bra att börja med, och såhär ska du göra. Är absolut villig att lägga pengarna (mvh "unnar" mig liksom för lite nuförtiden?), det är mer tiden och liksom efforten som eventuellt saknas. Men det här med syror låter ju lite spännande till exempel, det får jag erkänna. En skincare for dummies-grupp, finns det?

S sa...

Så avis på såna som du som typ inte behöver smink eller ens tvätta bort det för att ha snygg hy, själv börjar jag känna mig rynkig och gammal så jag suger åt mig alla hudvårdstips som finns! :-)

Arne sa...

Älskar ju dyrt smink, men i övrigt är det du och jag. Drittdålig på att tvätta bort sminket.

Unknown sa...

Jag hör dig syster, är likadan!

Johanna sa...

Haha jag önskar jag kunde göra så, innerligt. Min hud har dock bestämt sig för att straffa mig med finnar om jag ens tänker tanken!