fredag 20 april 2007

Dagens ris och ros

Dagens ris: Tanten som skrek "men ååh, alla dessa telefoooner. Kan ni inte stänga av dem!? eller GÅ UT HÄRIFRÅN!" till en stackars skrämd man vars mobil ringde tyst i fickan inne på wettergrens. Kvinnan stod och läste en bok om kallbadhus. Något överspänd?

Dagens ros: till flickan som bidrog till dagens roligaste spårvagnskonversation, på treans spårvagn på ett säte med 4 stolar mitt emot varann:

Tjej, 10: Mamma, varför ser det så konstigt ut när Pippi bär hästen?
Mamman: Jag vet inte.
Söt 17-årig kille hoppar in i diskussionen: Får jag förklara? Det är för att de tagit två olika bilder, och klistrat ihop dem! Förstår du?
Tjej, 10: Jaha! Det såg så roligt ut!
Tystnad
Tjej, 10: Mamma, finns det någon som lever nu som är släkt med Pippi?
(Jag och 17-åringen kväver skratt)
Mamman: Menar du hon som spelade Pippi? Hon lever fortfarande! Men hon är ju vuxen nu.
Tjej, 10: VA?! Jag vill se hur hon ser ut med utsläppt hår. Tror du det finns någon bild på henne med utsläppt hår? Tror du det?
Mamman: Du, sitt inte med fingrarna i munnen, du kan få magsjuka.
Tjej, 10: Jag har inte tagit i nån med magsjuka.
Mamman: Nej, men du kanske har tagit här [tar i spårvagnsstolpen] och det kanske nån med magsjuka också gjort.
Tjej, 10: HAHAHA, nu kommer DU få magsjuka! Du tog i stolpen!
Mamman: Nej, för jag tänker inte slicka på fingrarna.
Tjej, 10: Jag vill ha magsjuka. Då får man coca cola!
(Jag och 17-åringen kväver skratt)
Mamman: För det får du ju aldrig annars?
Tjej, 10: Vad är de för skillnad på cocacola och Sprite?
Mamman: Jag vet inte.
Tjej, 10: Cocacola är BRUNT!!
(Jag och 17-åringen kväver skratt -igen)
Både tjejen, mamman och 17-åringen reser sig för att gå av vagnen.
Tjej, 10: Det var värst vad det var populärt att gå av här!

11 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha nää va söt hahaha vilken härlig unge ;D

Anonym sa...

haha..såna barn vill jag också ha:)

Anonym sa...

hihihi va roligt! jag fnissar för mig själv...

Anonym sa...

hohoho ;) puss på dig... o gonatt

Johanna sa...

Spårvagnskonversationer är bland det roligaste som finns. Folk säger verkligen kul saker.

Anonym sa...

Har du hört desa då?
Liten kille (typ 5 år)håller sin lilla rosa rygsäck i mataffären, går fram till sin pappa och ber honom bära den. pappan svarar bestämt: "Du bär din packning själv." Gissa om M gillade den... haha

annan mataffärskonversation:
liten tjej tjatar om att få nåt gods eller liknande, och pappan kämpar envist emot. Flickan skriker allt högre och ger sig inte och till sist säger han med lugn röst: "Om du inte är tyst nu, så dör Björne." *asgarv*

en klasskompis läste dem på den där internetsidan där folk kan skriva in sånt de hört. vad det nu är för nån sida, det vet säkert du. ha d!

Johanna sa...

HAHAHAHAHAHA

jag kom just hem från jobbet, har jobbat 15 timmar. övertrött och kvider av skratt nu.
(kan tänka mig att M ÄÄÄLSKADR "du bär din packning själv! fy fan vad roligt)

btw, klart jag vet vilken sida, har även bloggat om den ;)

www.tjuvlyssnat.se.
Gå dit. nu. asroligt.

Anonym sa...

hahahah mm... just det tjuvlyssnat. right så var det ju. logiskt. vet att du har nämnt det, men orkade inte leta. :P själv pluggar jag o kan knappt hålla ögonen öppna... suck.

Johanna sa...

Jag däckar nu!
börjar 8 i morrn.

sov gott kexet.

Anonym sa...

Vilken UNDERBAR konversation :-)

Unknown sa...

Hej
jag har ju missat alla trevliga kommentarer jag fått av dig. Tror aldrig att det är nån som läser så jag blir chockad varje gång! Tack för tipsen om bilderna. soliga häsningar från stockholm :-)