onsdag 21 juni 2017

VACAY!

I eftermiddags slog jag ihop datorn, tog jag min lilla Doktor Westerlundspelargon under armen, sa hejdå till kollegorna och checkade ut för SJU veckors semester. Tror inte det har sjunkit in än. Nu ska jag bara glida runt och ha det gött i nästan två månader, det är ju inte riktigt klokt. Eller det är just vad det är. Klokaste jag gjort.

Vi inleder sommaren med att åka till Italien ihop med en kompisfamilj och min bror och Linnea. Efter detta har jag längtat halvt ihjäl mig i några veckor nu. Förra veckan när mina kollegor på jobbet blev magsjuka ville jag närapå strypa någon, eller åtminstone fly hem, blev så otroligt rädd att bli smittad. Mars 2017 har satt sina spår så att säga. Men so far so good (NO JINX).

Jag har köpt en randig baddräkt i franska färger och har någon sorts vision om hur jag ska ligga på en solstol vid poolen vid huset vi hyrt i den och nån linneskjorta och läsa böcker och se ut över vinodlingarna och bergen och se kontinental ut. Har iofs ingen linneskjorta. Men ändå bra målbild för semestern. Kommer eventuellt bli lite mer livat än så med två tvååringar i poolen, tur att det även är skoj att göra bomben osv.

Illustrerar med bild från tidigare ikväll när vi plockade jordgubbar med grannbarnen istället för att börja packa väskorna. Radhuslivet ändå va?


PS. Kolla vilket fynd jag gjorde häromdagen: en gigantisk pion i trädgården! Där finns också rosor som snart verkar slå ut, och jordgubbar. Känner mig mycket tacksam gentemot de förra ägarna. Häromdagen tog vi ner några enorma enar i den ena trädgården (finns en på varje sida av huset, en helt privat och en mer social) och jag ömsom glädjs åt hur stort och ljust allt blev, ömsom ångrar det eftersom det var så fint att titta in i en vägg av grönt. Men har googlat "köp ett träd" och det verkar lovande.

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Vilka GENIER vi är!

Mvh, också nyss inflyttad i hus och ledig 7 veckor i sommar