måndag 5 juli 2010

Idag...

...fyller jag tjugosex år. Det innebär slutet på ungdomsrabatt på tåget. Herregud, vad jag är vuxen nu!

Det har varit en suverän födelsedag. Jag vaknade med David i öronen i radion, överraskades sen av mamma och pappa som kom förbi i ottan, fick en go dag på jobbet, bjöd på tårta, och avslutade med öl i sommarkvällen på Linneterassen med några vänner. Tres bien! Jag blir helt nykär i Göteborg bara av att vara hemma.

Göteborg visade upp en till fantastisk sida i helgen, nämligen skärgården. Jag och mamma tog vagnen till Saltholmen i lördags morse, och färjan vidare ut till Vrångö. Där låg vi på den blå filten hela dagen, fikade på bullar, kände på vattnet, låg på filt lite till, lunchade på pastasallad med kycklingklubbor och badade.Vi skrattade väldigt mycket och allt var bara roligt och hav och semester och svensk sommar och idyll, typ. Helt underbart.

På kvällen grillade vi hemma på Ådäljan medan katterna lekte i gräset under tårbjörken och dessutom fick jag superfina presenter. 
Tänk att dagarna kan vara såhär härliga. Svensk sommar ftw!


Inga kommentarer: