måndag 7 juli 2008

Födelsedagshelg i paradiset

Min födelsedag firade jag på det ställe på jorden jag älskar allra mest: Bexet.
På morgonen i lördags var vi kvar i Göteborg och mor och far sjöng för mig och vi åt frukost på altanen och allt var väldigt födelsedagigt och härligt. Sen drog jag och David, Anders och en hel drös vänner ner till sommarstugan i Bexet utanför Hylte. Fler anslöt där och gjorde min 24:e födelsedag otroligt go. Bad, sol, kubb, fotboll och grillning förgyllde dagen och sen satt vi på altanen hela kvällen och natten. Våra skratt hördes nog till andra sidan sjön. En gigantisk burk med Bullens Korv plockades fram framåt småtimmara, och bättre kan det ju inte gärna bli. =) Tack fina ni, det var sjukt mysigt att ha er där! Det kändes nästan som en födelsedag från barndomen, förutom att mormor inte kom med den traditionella födelsedagskaktusen gjord av gurka och geléhallon. Men mormor finns där ändå på nåt sätt, i Bexet.

Nu är vi tillbaka i Jönköping och det känns skitkul på radion. Vi har massor av projekt på gång i programmet och det är inte ens särskilt jobbigt att kliva upp sådär svintidigt som vi gör. Jag står själv vid spakarna varannan dag numera och det känns skönt. Ingen nervositet kvar. Bara pepp.








Inga kommentarer: