Idag har J ägnat ungefär 7 timmar åt att installera Voice Xpress på sin dator. Det är ett program som gör att man kan styra datorn med sitt tal. Hela dagen har jag hört honom -oavbrutet!- prata med sin dator och säga saker som "aktivera bokstaveringsfunktion" och "flytta muspekaren fyra bildpunkter till höger".
Sen ville han visa mig. Han läste in en text, när jag tittade på, och jodå -datorn skrev som han sa. Nästan. Nåt litet fel uppstod och J sa "jag vet inte riktigt än allt om hur man ska göra". Datorn skrev så "Det det som får maskar i sommar". Det tyckte jag var lustigt.
Visar inlägg med etikett Voice Xpress. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Voice Xpress. Visa alla inlägg
tisdag 9 oktober 2007
"..som får maskar i sommar"
skrev
Johanna
klockan
23:13
1 kommentarer
Ämnen: dator, program, Voice Xpress
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
