måndag 30 december 2019

Knack knack, nån där?

"Har inte du något sånt där årsinlägg du behöver skriva nu i mellandagarna?" frågade Axel igår. Ehe, haha, jo. Kanske det? Det och två hundra andra inlägg som berättar om 2019, för senast jag skrev något här var tydligen i början av januari. Ett år sen!? Jag minns att jag ville fixa i ordning fina bilder från vår Spaniensemester vi var på då för att göra ett inlägg om den, något kom emellan, något mer kom emellan, tvåbarnsliv och jobb och en liten sybusiness jag råkade starta och vips hade det gått ett helt år. Så kan förstås bli. Det är okej.

Men jag gillar ju att skriva här. Och gillar att något finns kvar att kika tillbaka på. Så kanske börjar jag igen nu. Kanske tar jag sakta men säkert igen lite av det jag missat att skriva om i år. Kanske skiter jag i det och fortsätter härifrån. Kanske kommer det massor nu, eller något sporadiskt här och där. Vi får se.

OM någon tapper fortfarande är kvar här: Hej! Fint att se dig. Hoppas du haft en go jul! (Ge dig gärna tillkänna bland kommentarerna om du vill, det känns som att jag står i en tom skog och pratar för mig själv. Ganska trevligt det med, fast mycket roligare om ni är med, såklart!)

11 kommentarer:

SARA sa...

Men heeeej! Jag är här och läser! Såklart! Tycker det vore superkul om det kom fler inlägg från dig! (Ska själv försöka öka upp min bloggfrekvens igen, men det är svårt att få till vid föräldraledighet tycker jag...)

Anonym sa...

Fortsätt prata, skogen är inte tom och jag har saknat dina ord!
nina

Lisa sa...

Hej! Har av oklar anledning tänkt på dig sista dagarna (kanske för att du varit mest aktiv på Instagram?) så väldigt roligt med ett inlägg igen! Jag funderar i liknande banor, vill komma igång!

Johanna sa...

Vad fint, hej på er! Och ja, kanske är många som slutat blogga men egentligen vill. Några tappra kvar här och var i alla fall :) Kul att "se" er igen!

Monica sa...

:)

Sanna sa...

Hej! Är här och saknar din blogg!

Tove sa...

Hej! Skoj att du börjar blogga igen. Kan du inte visa lite av vad du sytt? :)

Johanna sa...

Blir ORIMLIGT glad över varje livstecken från er därute, så kul att någon fortfarande läser här. Otroligt! Ser också i statistiken att det är många fler än er som kommenterat, (förstås) och att många varit inne även innan jag satte igång att skriva igen. Vilket evigt väntande det måste ha varit..haha.

Tove, jag visar gärna grejer jag sytt/syr! Såklart. Det finns även att kika på på instakontot @johannasyrgrejer för den som vill :)

Ida sa...

Hej!

Läser varenda gång och slutar visst aldrig gilla dina bilder. Eller artikeln du skrev om Miriam Bryant. Såg dig i Mölndal i höstas men vågade inte säga hej fastän jag har läst din blogg toklänge. Nåväl, fortsätt skriv så kanske jag hälsar nästa gång.

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Dina texter är efterlängtade.

Johanna sa...

Tack för alla era uppmuntrande ord, blir otroligt glad! Det är lätt att glömma av att någon faktiskt läser ens blogg, trots att man ser det i statistiken. Så himla himla kul när ni lämnar livstecken bland kommentarerna.

Ida: Var helt säker på att jag svarat på den här kommentaren, men tydligen inte..! Haha, vad kul att du läst Miriam Bryant-reportaget och SÅKLART skulle du ha kommit fram när du såg mig. Hade blivit glad förstås. Nästa gång. (Funderar på när det kan ha varit, kanske när jag och Nils stressade runt på systrarna grene nån gång före jul för att köpa en kroklist som jag hade spanat på? Nåväl, nästa gång säger vi hej.