Ni minns kanske allt flygstrul jag var med om i somras och i höstas? Förra veckan ringde Lufthansa apropå vår första claim, för Italienresan i juni då vi blev försenade ett dygn i varje riktning. De ville de ersätta våra utlägg, 4149 kronor. Jag påminde dem om att de måste betala kompensation också enligt EU-paragraf 2004/261 (lägg den på minnet!), och blev idag uppringd igen. Och:
Vi fick 27 543 kronor tillbaka (!!).
Splittat på två familjer då, men ändå. Blev så himla glad. Det satt verkligen fint, vi har precis anlitat en massa hantverkare som ska fixa vår tvättstuga, hall och lilltoa och ojat oss över hur dyrt det blir. De satte igång i morse. Mycket bra timing detta!
Vi fick 27 543 kronor tillbaka (!!).
Splittat på två familjer då, men ändå. Blev så himla glad. Det satt verkligen fint, vi har precis anlitat en massa hantverkare som ska fixa vår tvättstuga, hall och lilltoa och ojat oss över hur dyrt det blir. De satte igång i morse. Mycket bra timing detta!
8 kommentarer:
Fantastiskt! Rätt ska vara rätt, älskar när systemet faktiskt fungerar!
JAG MED! :)
Wow!!!
Mkt härligt. Det var ju till exempel mer pengar tillbaka än vad flygbiljetterna kostade från första början :)
Åh så gött! Heja dig som stått på dig och tagit fajten.
Fasiken vad bra! Vi har också ALLTID fått tillbaka pengarna. Så nöjd man är efteråt.
Otroligt! Ska lägga den paragrafen på minnet! Jag brukar ha tur med mina flygningar, men skulle något bli försenat skulle jag förmodligen inte komma på tanken att begära ersättning för utlägg, än mindre kompensation... Men nu vet jag :-)
Wow! Du är ju grym på att få igenom dina rättigheter! Heja!
Skicka en kommentar