fredag 20 januari 2012

Med döden darrandes i låren

He.Re.GUU. 

Jag var på body pump ikväll, och ja, det var ganska längesen sist. D säger alltid att man tappar konditionen snabbt men att styrkan sitter kvar länge. Jag var på spinning häromdagen och konditionen är det minsann inget fel på efter veckor av o-träning, men STYRKAN! Jeez. Jag orkade ingenting. Jag fick ont exakt överallt. Men mest förnedrande var att jag inte ens började svettas. Inte alls, under det 60 minuter långa passet. Det vet man ju vad det är ett tecken på! (Dvs: du är så otränad att kroppen inte ens fattar vad som händer. "Ey, vad gör du? Rör du på dig? But why? Hur reagera?").

Och frånvaron av svett berodde definitivt inte på att jag inte blev trött, nej nej, blev helt jävla slut. Mina muskler darrade av skräck. Kved av olust. När vi skulle köra benlåten kunde jag knappt böja benen eftersom jag hade blivit så trött i låren under uppvärmningen.

Joråsåatte.

Köpte lite Lakrisal på hemvägen. Viktigt med snabba kolhydrater efter styrketräning har man ju hört.

Mvh, biffen

7 kommentarer:

Colombialiv sa...

Hehehe. Jag känner att det är tillståndet (x100) jag kommer att befinna mig i om några månader när jag ska ta ta itu med min post-graviditetskropp...

Trillingnöten sa...

MOhahahahaha! Tack för dagens största garv!

Lisa sa...

HAHA! Vet känslan, jag har aldrig varit så nära döden som när jag testade body pump första gången, jag gick aldrig tillbaka igen.

Duktiga Tjejen sa...

Finns INGET som ger så mycket träningsvärk som body pump om det är första gången/första gången på länge. Det säger ju en hel del om hur positivt det faktiskt är!

Fifi sa...

Jag skulle dö om jag gick på body pump tror jag! Jag tycker också att jag tappar styrka snabbare än konditionen faktiskt...

Therese sa...

åh vad kul att du börjat träna :)
vart går du? Kanskekan skaffa på samma ställe när jag kommer hem ;)

Hoppas att ni haft en underbar kväll på restaurangenoch att du fått ätit sån där ost eller vad det nu är. Är det gjort av kossa eller får? Jag gillar bara kossa så är det det kanske man skulle prova nån gång.

Vilken helg i februari kommer ni ner? Ska bli så kul att träffa er (om ni vill och har tid såklart)

hälsa din fina sambo!

Kram kram

P.S Jag kan be Lucas spara lite rester tilldig omdu vill hahaha

Johanna sa...

Therese: Haha ja alltså jag har ju tränat innan med, men har latat mig i några veckor eftersom jag haft så mycket att göra (och sen blev det jul..hehe). Gick från att träna 4-5 gånger i veckan i början av hösten till att lägga ner helt i mitten av november. Men nu har jag tagit tag i mig själv igen efter årsskiftet! Mycket skönt.

Jag tränar på Sportlife, tycker absolut att du ska skaffa kort där! Kanon eftersom det finns så himla många ställen man kan träna på.

Och jag fick haloumi faktiskt, och en massa annat gott, vi åkte till Ica Focus och handlade fin-plockmat för 500 spänn som vi sedan smäckte i oss framför På Spåret. Kändes lyxigt och gött.

Ska bli skitskoj att hälsa på er och SÅKLART vill vi ses! Jag är i Bern nästan en vecka, hurra. Hälsa familjen!

Kram J